Uite așa arată fericirea-Recenzie

uite-asa-arata-fericirea_1_fullsize

DACĂ SOARTA ȚI-AR TRIMITE UN EMAIL, AI RĂSPUNDE?

Graham Larkin și Ellie O Neil nu s-au întâlnit niciodată, dar
ajung să se cunoască – fie și numai virtual – atunci când
Graham îi trimite ei, accidental, un e-mail despre purcelușul
său, pe care-l ține ca animal de companie. Între cei doi tineri
de șaptesprezece ani – care locuiesc în părți opuse ale țării și
nici măcar nu-și cunosc prenumele adevărate – debutează o
relație sinceră și spirituală, prin corespondență electronică.
Graham și Ellie își împărtășesc detalii despre viețile,
speranțele și temerile lor. Însă nu-și destăinuie unul altuia
totul. Graham nu cunoaște secretul din familia lui Ellie, iar
Ellie n-are habar că viața lui Graham se desfășoară în lumina
reflectoarelor.
Când Graham profită de ocazia de a-și petrece o bucată de
timp în Henley, orășelul lui Ellie, din statul Maine, el încearcă
să mute relația din mediul online în cel personal. Dar e posibilCouple-Walk-In-The-Beach-Love-Wallpapers-HD
ca două persoane aparținând unor lumi atât de diferite să fie
împreună?

Părerea mea:

Prietena mea nu citește, în general. Este genul de persoană care preferă să piardă timpul cu laptopul în brațe, uitându-se la seriale mai mult sau mai puțin cunoscute. De curând, i-a picat în mână cartea  lui Jennifer E. Smith- “Uite așa arată fericirea”. A ales să o citească pentru că trecea printr-o pasă mai puțin bună și credea că o va ajuta să găsească câteva răspunsuri. Din păcate, cartea nu are nicio legătură cu psihologia, dar,  i-a plăcut atât de mult încât nu m-a lăsat în pace până când nu am achiziționat-o și eu.

Trebuie să recunosc că începutul cărții nu a  fost tocmai pe placul meu. Schimbul de email-uri dintre protagoniști mi s-a părut ușor plictisitor, dar nu am renunțat la carte și ulterior m-am bucurat enorm că nu am abandonat-o pe noptieră.

Povestea protagoniștilor, Graham Larkin și Ellie O`Neil, este una adolescentină, frumoasă, din care cititorul poate învăța că nu trebuie să renunți, indiferent de ostacolele ce îți ies în cale. Mai mult despărțiți decât împreună, cei doi cunosc împreună fiorii primei iubiri. Graham si Ellie se ceartă, se împacă, își asumă riscuri și îi sfidează adulții din viața lor.

Personajul lui Graham este construit, după părerea mea, mult mai bine decât al iubitei lui. Îi cunoștem trecutul, temerile, credințele și visele. Despre Ellie știm doar câteva lucruri, dar asta nu o face să fie un personaj nedemn de luat în seamă. Singurul lucru pe care cei doi par să îl aibă în comun este ambiția.

Finalul deschis mi s-a părut foarte inspirat. Povestea nu ar mai fi avut acelasi farmec daca s-ar fi încheiat altfel.

Desi este mai mult o carte ce li se adreseaza adolescenților, cred că  „Uite asa arată fericirea” poate fi citită la orice varsta. Este o lectură usoară, de vară, potrivită pentru zilele caniculare petrecute pe plaja sau in casa, la  răcoare.

Nota: 4/5

4

semnatura 2

 

Lasă un răspuns

