Je ne suis pas Charlie !

Am observat ca de Miercuri seara facebook-ul s-a umplut de poze cu fundal negru pe care scrie cu litere de-o schioapa „Je suis Charlie ” . Nu ma deranjeaza ca aceste poze au aparut ca ciupercile dupa ploaie ci ca am vazut foarte multe persoane , in special copii , care au postat aceasta imagine . Sunt mai mult decat sigura ca mai mult de jumatate din ei habar nu au cum sta treaba cu  atentatul din Paris .

Bineinteles ca dupa ce am fost bombardata cu stiri despre „morbida crima” ce  a avut loc in Franta , am cautat si eu cateva informatii . Dupa ce incepusem sa ma gandesc ca acei musulmani erau de-a dreptul fanatici , am gasit , din intamplare , o caricatura publicata de Charlie Hebdo . Mi s-a parut de-a dreptul jignitoare asa ca am mai cautat si altele , majoritatea atacau poporul islamic si nu o faceau intr-un mod subtil si amuzant ci pur si simplu isi bateau joc de liderii si obiceiurile lor . Cu toti stim cat de mult inseamna ,pentru musulmani , liderii si cat de mult respect au pentru ei . Din cate am inteles au fost trimise destul de multe avertismente redactiei dar conducerea nu a tinut cont de ele .  Potrivit presei franceze, Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, se afla pe lista din 2013 a celor mai vânate persoane pentru „crime împotriva islamului” . Ei bine , cand sti ca ocupi o asemenea „pozitie ” nu te gandesti ca ar fi timpul sa faci o pauza si sa incetezi cu jignirile ?

Nu sustin invataturile si credinta islamica dar nici nu sunt de acord cu  provocarile si bataile de joc aduse acestei comunitati . Francezii au invatat pe pielea lor ca , atunci cand te joci cu focul te mai si arzi .

Un alt lucru care m-a deranjat foarte tare este ca Romania a declarat ca este alaturi de Franta . Ei bine fratilor , ii sustineti pe cei care nu cu mult timp in urma au impanzit orasul cu panouri publicitare enorme cu mesaje contra romanilor , gen :” Feriti-va de romani ca fura ” , ne-au numit poporul „neam de tigani ” si si-au batut joc de romanii ce erau la ei in tara muncind pentru o bucata de paine pe care tara nu le- o poate oferi  tratandu-i ca pe niste gunoaie . Ii sustineti pe cei care acum ii fac cu ou si cu otet pe musulmani dar care au facut acelasi lucru si cu romanii .

In momentul de fata musulmanii sunt considerati TERORISTI  , cu toti au uitat brusc ca sunt multi oameni care au aceasta religie si sunt cantareti internationali sau persoane ce au  castigat premii importante . Consider ca presa franceza instiga la RASISM .

In concluzie  , imi iau libertatea sa spun ca : Je ne suis pas Charlie ! 

Charlie

Lasă un răspuns

